Bezpieczeństwo na torach zapewnią nowoczesne maszyny
Dwie nowoczesne podbijarki typu STOPFEXPRESS 09-3X NG DYNAMIC zapewnią sprawne kursowanie pociągów dzięki szybszym pracom interwencyjnym i naprawie torów. Maszyny będą wykorzystywane przez Zakład Maszyn Torowych w Krakowie.
– Stawiamy na rozwój i nowoczesne technologie. Nowoczesny sprzęt, między innymi podbijarki, zagwarantuje, że roboty na torach prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. będą przebiegały jeszcze szybciej i sprawniej. Wysoka wydajność i jakość pracy oznacza dla pasażerów punktualne podróże, a dla przewoźników towarowych sprawny i płynny przewóz ładunków – powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii kolejowych S.A.
Podbijarki torowe z własnym napędem typu STOPFEXPRESS 09-3X NG DYNAMIC to jedne z najnowocześniejszych maszyn w Europie. Zastosowane w nich rozwiązania m.in. bezwładnościowy system pomiarowy (IMU) umożliwiają szybkie, sprawne i efektywne prowadzenie robót. Zaletą maszyn jest duża wydajność, dzięki możliwości podbijania nawet trzech podkładów jednocześnie. Istotnym efektem ich pracy jest możliwość przywrócenia ruchu z prędkością rozkładową zaraz po podbiciu toru, bez wprowadzania czasowych ograniczeń prędkości. Mniejszy jest także koszt wykonania prac, gdyż dzięki wyposażeniu w system dynamicznej stabilizacji toru niepotrzebna jest praca dodatkowej maszyny.
Park maszynowy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Zakładu Maszyn Torowych w Krakowie uzupełni również nowoczesna podbijarka rozjazdów typu Unimat 09-4x4/4S NG DYNAMIC2 firmy Plasser & Theurer. Dzięki zwiększonej wydajności pracy na torach i rozjazdach sprawniejsze będzie prowadzenie robót utrzymaniowych i naprawczych. Maszyny starszej generacji prace przy rozjeździe wykonywały w 2,5 godz., a nowoczesna podbijarka wykona ten zakres robót nawet w 25 minut.
Nowoczesne pojazdy zwiększają bezpieczeństwo
Park maszynowy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. dzięki projektowi „Poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego poprzez zakup specjalistycznego sprzętu technicznego” zasila 47 nowoczesnych specjalistycznych maszyn do sprawnego usuwania usterek na liniach kolejowych oraz kontroli mostów i wiaduktów. Od roku prace na torach w całym kraju usprawniają 42 nowoczesne wózki motorowe z oprzyrządowaniem. W najbliższych miesiącach przewidywany jest także odbiór wysokowydajnej profilarki tłucznia oraz pojazdu dwudrogowego do inspekcji obiektów inżynieryjnych.
Zakup sprzętu za 250 mln zł realizowany jest w ramach projektu z Krajowego Programu Kolejowego pn. „Poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego poprzez zakup specjalistycznego sprzętu technicznego”. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.