Powrót
Będzie lepiej na linii nr 274 Wrocław – Jelenia Góra
Roboty realizowane są zgodnie z harmonogramem. Na dwutorowej linii wymieniany jest jeden tor. Poza odcinkiem 8,8 km Imbramowice – Żarów, w ramach zadania zrealizowane będą także prace na 5,8 km szlaku Żarów – Jaworzyna Śląska i w stacji Jaworzyna Śl. Zmieni się m.in. standard 8 przejazdów kolejowo-drogowych. Wszystkie otrzymają nową nawierzchnię. Na dwóch z nich zamontowana zostanie sygnalizacja przejazdowa i półrogatki. Rezultatem prac będzie skrócenie czasu jazdy pociągów z Wrocławia do Wałbrzycha i Jeleniej Góry. Rozkładowa prędkość na objętych zadaniem odcinkach wzrośnie z 40 km/h do 100km/h. Obecnie czas przejazdu pociągiem osobowym między Jaworzyną Śląską, a Ibramowicami wynosi 24 minuty, po remoncie wyniesie 13 minut. Zadanie finansowane ze środków budżetowych o wartości 27,19 mln zł netto. Realizacja zadania potrwa do listopada 2010 r. i prowadzona jest przez Konsorcjum VTS-Linia 274 (VolkerRail Polska Sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Budownictwa Specjalistycznego „TRANSKOL” Sp. z o. o. Schweerbau GmbH & Co. KG Bauunternehmen) W 2010 r. na linii 274 planowane są prace na trasie z Wałbrzycha do Jeleniej Góry, - na odcinku: Marciszów – Wojanów. Podstawowym zadaniem prac jest poprawa obecnego stanu linii kolejowej. W ostatnich latach PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyła na poprawę linii Wrocław – Jelenia Góra około 80 milionów zł (z Funduszu Kolejowego, budżetu państwa i środków własnych). Wykonano m.in. prace na szlakach: Smolec – Kąty Wrocławskie, Wałbrzych Miasto – Wałbrzych Fabryczny, Wałbrzych Miasto – Boguszów Gorce oraz stacjach: Wałbrzych Główny, Jaworzyna Śląska.Mirosław Siemieniec
Rzecznik Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.