Powrót

180 mln zł na skrócenie podróży z Katowic do Gliwic

Rewitalizacja linii kolejowej Katowice - Gliwice na odcinku Katowice – Chorzów Batory obejmuje wymianę ponad 10 km torów i sieci trakcyjnej. Przebudowane i wymienione zostaną rozjazdy na stacji Chorzów Batory i przystanku osobowym Katowice Załęże. Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym i oświetlenie zyskają przystanki Katowice Załęże oraz stacja Chorzów Batory. Ponadto na odcinku Katowice – Chorzów Batory wykonawca naprawi i zabezpieczy 18 mostów, wiaduktów i przepustów. 

Podróżni zyskają lepsze warunki obsługi na przystanku Katowice Załęże. Zapewni to nowa wiata, wyremontowany peron, oświetlenie, ławki, tablice informacyjne i nowe nagłośnienie. Przebudowane zostaną również przejście pod torami i wejście na peron. Na trasie z Katowic do Gliwic, Polskie Linie Kolejowe przebudowały i odnowiły już perony w Rudzie Śląskiej Chebziu, Rudzie Śląskiej, Zabrzu, Świętochłowicach, Chorzowie Batorym.

Koszt rewitalizacji odcinka Katowice – Chorzów Batory wynosi 52,3 mln zł brutto. Prace realizowane są w ramach umowy podpisanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 

27.03.2015 r. z Firmą ZUE S.A. w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Rewitalizacja linii kolejowych nr 134, 137 i 138 na odcinku Gliwice Łabędy – Katowice – Sosnowiec Jęzor”.

Prawie 130 mln zł wydała już PLK od 2013 r. na rewitalizacje linii kolejowej na odcinakach Chorzów Batory – Ruda Śląska Chebzie i Zabrze - Gliwice Łabędy (prawie 73 mln zł) oraz Ruda Śląska Chebzie – Zabrze (ok. 56 mln zł). 

Zakończenie prac na całej trasie Katowice – Gliwice PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują przed wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy 2015/2016.



Kontakt dla mediów:
Jacek Karniewski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
tel. 694 480 192